tisdag 22 december 2009

nkäter och dörrknackning

I ett drygt års tid har Socialdemokraterna i Katrineholm varit ute med en enkät om hur medborgarna ser på sin kommun. Nu har jag precis fått en första sammanställing. Drygt 1000 samtal har kategoriserats och fram kommer en intressant bild. Mer om den får jag säkert anledning att återkomma till.

Däremot tänkte jag kort reflektera över just alla samtal. Svaren har vi nämligen fått genom att vara på stan och att knacka dörr. Det senare tydligen något som en undersökning påstår att väljarna inte gillar. Men det är inte den bild jag har efter att själv säkert knackat på över 1000 dörrar de senaste fyra åren. Och den erfarenheten delar jag med i stort sätt alla andra i partiet som provat. Därför fortsätter vi på den inslagna vägen och i valrörelsen nästa år ska vi försöka knacka 6000 dörrar i Katrineholm. Att möta människor och ge möjlighet till samta är en grundläggande demokratisk skydlighet för alla partier, kandidater och förtroendevalda.

1 kommentar:

alf sa...

Mycket bra initiativ av er s i kholm