måndag 21 maj 2007

En dag på hemmaplan

Måndagar är hemmadagar när man är riksdagsledamot. Idag är jag i Katrineholm och försöker hinna med så mycket som möjligt. På förmiddagen har jag varit på Polisen, jag lunchade med KS-ordföranden och är nu på väg till Sörmlands Sparbank. Därefter ska jag förbi partiexpeditionen innan kvällens möte med kommunfullmäktige drar igång.

Tycker att det är viktigt att hinna vara hemma och plocka upp frågor och synpunkter som man kan ta med till riksdagsarbetet. Hos polisen diskuterades till exempel styrnings- och rekryteringsfrågor samt hotet om en nedlagd tingsrätt som skulle tvinga polisen i min region att bli transporttjänst i stället för att förhindra och utreda brott. Något att ta upp med Beatrice Ask. Men nu väntar banken. Blir kul att se vad som händer där efter klockan 3…

Inga kommentarer: