torsdag 12 juni 2008

Portugal mot guldet?

Med en fru med portugisisk far och halva släkten i Portugal, är det lite farligt med ett frågetecken efter något så självklart att det blir guld för Portugal i EM. Och jag erkänner gärna; hittills tycker jag att de visat att de är med och slåss om det. Men även Spanien och Holland ser ruskigt bra ut, så guldet är långt ifrån så säkert som några i omgivningen vill göra gällande. Gårdagens match mot Tjeckien kan man läsa mer här.
Bilden kommer från Benificas stadion i Lissabon, Estadio da Luz eller ljusets stadion. Eftersom jag bara varit där på sommrarna har jag inte fått se någon match med Benfica ännu men det kommer säkert. Däremot är jag inte så säker på att jag ser fram emot VM-kvalet som börjar i höst. Då spelar Sverige och Portugal i samma grupp. Det kan inte sluta väl hur det än går...

Inga kommentarer: